A3Jan-IsaE10.reismee.nl

Van Bryce Canyon naar Las Vegas

18 sept, van Bryce Canyon naar Las Vegas, gereden afstand 405 km
Temperatuur van 4 tot 38 graden.(Brrrrrrrrrrrrr.............klotsende oksels!)

Op tijd opgestaan, want we hebben een lange maar mooie rit voor de boeg, maar toen we naar de ontbijtzaal liepen stond er een rij van bijna 2 kilometer te wachten, dus hebben we besloten om een fastfood ontbijt te nemen.
Het had die nacht gevroren want de daken waren wit en het was ernstig koud.
De temperatuur gaf net 4 graden aan. Oh ja, we zitten nog steeds in de staat Utah.

Vanuit Bryce richting de Red Rock Canyon gereden, hier rij je doorheen om naar snelweg 89 te komen. Daarna krijg je een stukje saaie snelweg, maar hoe dichter we bij Zion kwamen hoe ruiger de omgeving wordt.
Voordat we Zion in reden eerst nog even de tank vol gegooid. Helaas was dit benzinestation ook uitgekozen door 3 bussen vol met Fransen om met z'n allen tegelijk te gaan plassen. Leek wel een kippenhok daarbinnen. Je kreeg de deur bijna niet open.

Voor Zion heb je ook weer je National Pas nodig, anders kost je dit $ 25,00 entree.

Onze eerste stop in Zion was bij CheckerBoard Mesa, dat is een hele grote rots met rimpels. De weg door Zion is lekker slingerig ,maar gelukkig kan je hier en daar stops maken voor foto's. Het is zondag dus het is een gekkenhuis in het park, na ongeveer 1 uur waren we het park uit.

Daarna weer een saai stukje snelweg, en toen reden we de staat Nevada in, waar we opeens weer een extra uur tijdsverschil hebben. Deze weg in Nevada is een hele leuke en mooie afdaling. De temperatuur liep ook snel op naar de 30 graden.

Rond 2 uur reden we Las Vegas binnen. Man, wat is het heet! We komen 's morgens uit Bryce met 4 graden en nu lopen we te zweten in LV, vind je het gek dat we alle vier verkouden zijn en dat is dus niet alleen van de airco.

Eerst een lekker koud 'large' biertje genomen en toen de koffers naar de kamer gebracht.
Voor ons avondeten eerst nog effies gegokt, wat denk je......................verloren.

Bij het MGM hotel een buffet genomen, dit smaakte erg goed, alles lekker vers en overvloedig keus.

Wij verblijven in het Excalibur Hotel Las Vegas.

P.s. we kregen een aantal vragen over orkanen en zo. Nou in het westen van de VS komt dat nooit voor.

Bryce Canyon, dag 2

17 sept, Bryce Canyon NP, gereden afstand 63 km
Temperatuur van 10 tot 12 graden.

Vanmorgen na het ontbijt zijn we eerst een paar wasjes gaan draaien.
Met razendsnelle wasmachines en hele grote droogtrommels waren we in anderhalf uur klaar.

Omdat we toch aan het wassen waren, hebben we meteen de auto ook maar door de wasstraat gehaald. Het rode zand van Monument Valley zat er nog steeds op.

Hierna zijn we, omdat er weer bewolking aan kwam, eerst naar het verste en hoogste uitzichtpunt gereden, dit heet Rainbowpoint en dan zit je op 2778 meter hoogte. Dit punt ligt ongeveer 31 km van het hotel.

Daarna zijn we gaan afzakken en hebben verschillende uitzichtpunten aangedaan waaronder Ponderosa Canyon, Agua Canyon en Natural Bridge.

Om ons heen werd het steeds donkerder en we konden de donder al horen met als gevolg een flinke hoosbui.
Ook in de V.S. kan je de weersvoorspellingen niet vertrouwen, want vandaag zou het eigenlijk een mooiere dag worden dan gisteren.

Wij hebben er goed aangedaan om ons gevoel te volgen en gisteren die mooie wandeling te maken.

De rest van de middag hebben we lekker relaxed gedaan.

Ons avondeten was echt Amerikaans : een burger en frietjes en niet te vergeten een large drink.

Wij verblijven nog een nacht in Ruby's Inn.

P.s. we voegen af en toe ook video's toe. Er staan er inmiddels 6 op.

Bryce Canyon, dag 1

16 sept, Bryce Canyon NP, gereden afstand 24 km
Temperatuur van 10 tot 15 graden.

We zijn vanochtend eerst naar het Visitor Center gereden om daar de informatie map + plattegrond voor onze wandeltocht te halen. Natuurlijk hebben we daar ookonze Bryce speld gekocht.
Om Adrie en Jan alvast een voorproefje te geven hoe mooi Bryce Canyon is, zijn we eerst naar Sunset Point gereden. Dit is een geweldig uitzichtpunt, het loopt rond dus je krijgt een soort van amfitheater gevoel. Het was heel erg frisjes, maar goed we zitten ook op zo'n 2500 meter hoog.
De zon scheen dus ons hoor je niet klagen, we konden wandelen in ons T-shirt.

Na dit geweldige uitzicht zijn we naar Bryce Point gereden, waar onze wandeling
van +/- 10 km startte. Dit was de Peek-a-boo Loop trail. Het eerste gedeelte daal je een behoorlijk stuk naar beneden waardoor je een nog beter beeld krijgt hoe deze rotsen zijn ontstaan. We bleven foto's schieten en filmpjes maken, waar je ook kijkt het blijft mooi.
Er zitten kleine afdalingen en klimmetjes in deze trail.

Rond een uurtje of 2 begon de lucht om ons heen heel erg zwart te worden en begon het weer te onweren. In het dal achter deze Canyon stortte het ook van de regen. Leuke flitsen gezien en de donder klonk in surround. Heel gaaf! Gelukkig bleven wij weer droog en na zo'n 4uur waren we weer terug bij de auto.

Wat denk je..........we hebben met z'n vieren alleen vandaag meer dan 470 foto's gemaakt, nou maak daar maar een leuke selectie van voor op je weblog. Het is ons gelukt hoor, we hopen dat deze kleine reportage een goed beeld geeft hoe Bryce Canyon eruit ziet.

Wij verblijven nog twee nachten in Ruby's Inn.

Van Moab naar Bryce Canyon

15 sept, van Moab naar Bryce, gereden afstand 440 km
Temperatuur van 10 tot 20 graden.

Vandaag was een reisdag naar Bryce. Vertrokken om 8.15 uur.

We zijn gereden via een scenic route 24 en 12 en dat duurt dan ongeveer met alle stops inbegrepen zo'n 8 uur.

Deze route loopt via het Capitol Reef NP en heeft ook weer hele mooie uitzichten. Daar hebben we ook het visitor center bezocht. In deze regio is de lucht het helderst van heel Amerika. Op een norrmale dag kun je tot zo'n 250 km ver zien. Vandaag zal dat niet veel gescheeld hebben, want bergen voorbij Moab zagen we nog liggen.

Onderweg was het weer wisselvallig. Het ene moment was het zonnig en het andere moment regende het en was het ook maar net aan 10 graden. Bij de splitsing van highway 24 naar 12, dat is bij het plaatsje Torrey, hebben we een broodje bij Subway gekocht en heerlijk in het zonnetje opgegeten.

Vanaf hier was de route ook erg mooi en klommen we uiteindelijk naar zo'n 2960 meter en hier was de temperatuur ongeveer 4 graden.

Tijdens de afdaling hebben we moeten stoppen voor overstekende koeien. Niet te geloven wat doen die beesten op deze hoogte.

Vervolgens konden we onze route verder rijden en kwamen ongeveer om half 5 aan in het hotel.

Wij verblijven drie nachten in Ruby's Inn.

Moab, Canyonlands NP

14 sept, Moab , gereden afstand 175 km
Temperatuur van 12 tot 15 graden.

Vanmorgen met bewolking vertrokken richting Canyonlands NP. Dat is ongeveer 50 km rijden vanaf Moab, maar eerst zijn we linksaf geslagen naar Dead Horse Point State Park en voor dit park moet je apart betalen. Hier geldt onze NP-pas niet, omdat dit een staats park is. Vanaf dit punt zie je hoe de Colorado river loopt. Erg mooi uitzichtpunt.

De bewolking werd steeds dreigender maar het was nog steeds droog. Van daaruit zijn we teruggereden naar de hoofdweg om naar Canyonlands te gaan. Het begon toen al licht te regenen en toen we bij het visitor center waren barstten de buien en het onweer los. Na 20 minuten wachten zijn we richting Mesa Arch gereden maar toen regende het zo hard dat we eerst zijn doorgereden naar het laatste punt van het park t.w. Grandview Point.

Ondanks de regen en de laaghangende bewolking was het zicht redelijk goed. Zelfs met dit slechte weer was het uitzicht toch erg mooi. Daarna toch nog teruggereden naar Mesa Arch. Het regende nog, maar we zijn er toch naartoe gelopen. Ook dit was ondanks de nattigheid een indrukwekkende plek. Daarna terug naar Moab gegaan en het bleef de rest van de dag regenen. Pas rond zes uur werd het droog.

Morgen een lange, maar wel mooie rit naar Bryce Canyon via scenic route 24 en 12.

Wij verblijven nu nog een nacht in de Moab Valley Inn.

Moab, Arches NP

13 sept, Moab, gereden afstand 95 km
Temperatuur van 17 tot 28 graden.

Vanmorgen om 6.00 uur opgestaan, om 7.00 uur ontbeten en daarna op weg gegaan naar Arches NP.

Eerst hebben we een stop gemaakt bij het Visitor Center wat bij binnenkomst al een goed zicht geeft hoe Arches NP er uit ziet. Vervolgens onze eerste stop gemaakt bij Park Avenue Viewpoint, en daarna doorgereden naar Balanced Rock, de weg daarnaar toe is ook heel indrukwekkend.

Erg mooie uitzichten en ook vandaag hadden we helder zicht en werd het gedurende de dag warmer en warmer, tot zo'n 28 graden. Alleen de zon voelt heter aan omdat je veel zuidelijker zit dan Nederland en dit gebied ligt op zo'n 1500 meter.

Onze volgende stop was Devils Garden Trailhead en daar zijn we gaan wandelen tot de
Double O Arch, althans de mannen. Wij vrouwen zijn halverwege omgekeerd, het was ons gewoon te warm. Landscape Arch is tegenwoordig afgeschermd met een hek, omdat in 1991 een groot stuk is afgebroken. Men schat dat er 180 ton rots naar beneden is gekomen. Voor 1991 kon je gewoon over deze arch, die ruim 100 meter lang is, lopen. Gelukkig kun je er nog steeds mooie foto's van maken.

Toen de mannen terugkwamen van de Devils Garden Trail hebben we eerst even in de schaduw geluncht en zijn vervolgens doorgereden naar Delicate Arch, en zijn we naar het Upper Viewpoint gelopen.

Op de terugweg om het park uit te komen zijn we nog gestopt op een paar plekken waar wij
‘s morgens doorgereden zijn i.v.m. met de stand van de zon. Dit park is zo giga groot dat het onmogelijk is om alles te kunnen zien.

Het was wederom een fantastische dag.

'S avonds hebben we heerlijk gegeten bij de Moab Brewery, de honey almond chicken met een porcupine biertje is een echte aanrader en dat voor maar $ 17.50

Wij verblijven nu nog twee nachten in de Moab Valley Inn.

Van Chinle naar Moab

12 sept, van Chinle naar Moab, gereden afstand, 319 km
Temperatuur van 17 tot 27 graden.

Vanochtend zijn we wat later opgestaan, en om tien uur weggereden uit Chinle.Vandaag zouden wij het wat rustiger aan doen, want de rit naar Moab, zal maar + vier uur zijn.
We zijn inmiddels in de staat Utah aangekomen.

Onderweg nog even gestopt, om de Hole N' the Rock te bekijken, waar wij tevens onze lunch hebben genuttigd, die wij onderweg bij de Subway in Blanding hadden gekocht.

Om half drie zijn wij aangekomen in ons hotel, hebben de spullen naar de kamer gebracht, waarna wij voor het hotel in de tuin dit verslag zijn gaan zitten schrijven.
Ook de foto's van alle camera's zijn weer ( door Etienne ) op de computer gezet, waaruit weer enkele foto's in onze weblog geplaatst kunnen worden.

Vanavond gegeten in de Moab Brewery. Een heel druk, maar leuk restaurant/bar met erg goed eten.

We verblijven drie nachten in de Moab Valley Inn.

Van Monument Valley naar Chinle

11 sept, van Monument Valley naar Chinle , gereden afstand, 315 km
Temperatuur van 15 tot 27 graden.

Via een omweg zijn we naar Chinle gereden. We hebben een tussenstop gemaakt op de US 163 om daar nog mooie foto's te maken van MV. Op dit punt is het ‘t mooist om op het midden van de weg te gaan staan met gevaar voor eigen leven. We moesten veel geduld hebben want of de zon was net achter een wolk of er kwamen weer toeristen voor ons beeld staan of we werden bijna omver gereden. Op dat stuk rijden ze toch zo'n 100 km per uur.

Maar uiteindelijk is het gelukt. We hebben mooie plaatjes geschoten en gingen op weg naar Chinle. Dit is een hele lange rechte weg , vrij saai met af en toe een steile daling van 6% en 8% en onze auto gaf aan dat we nog maar 60 miles konden rijden. Gelukkig was op dat moment Chinle nog maar 30 miles weg.

In Chinle hebben we dus 24 gallon (92 liter) getankt voor slechts 64 Euro! Hierop hebben we toch 800 kilometer gereden. Valt dus best mee voor zo'n grote zware auto. Heeft een 5.3 liter V8 motor en weegt toch ruim 2500 kilo.

Voor we onze tour langs de Canyon de Chelly gingen rijden hebben we eerst nog even een large beker Fanta gekocht, want het werd warmer en warmer en dan worden we dorstig.

Onze eerste stop was bij Tunnel Overlook en daarna bij alle uitzichtpunten en onze laatste was Spider Rock Overlook, op dit punt staan we op een hoogte van ongeveer 2100 meter. Ook dit was weer meer dan de moeite waard want de uitzichten waren fantastisch.

Op de terugweg nog even langs het Visitor Center en natuurlijk weer een pin gekocht en daarna zijn we naar ons hotel gereden, waar wij ook ons diner hebben genoten.