A3Jan-IsaE10.reismee.nl

Van Grand Canyon naar Monument Valley

10 sept, van Grand Canyon naar Kayenta via Monument Valley , gereden afstand, 364 km
Temperatuur van 15 tot 24 graden.

Vanochtend eerst nog even bij een paar uitzichtpunten van de Grand Canyon gestopt voor nog wat foto's. Het zicht was vandaag fantastisch. We zagen geen rook meer van bosbranden, dus het lijkt of ze die hebben kunnen blussen. Je kon meer dan 200 km ver weg kijken...uniek!

Het park verlaten via de oostkant en daarna rijd je via vaak saaie wegen naar Monument Valley. Onderweg toch weer wat regen gehad, maar bij Monument Valley was het droog en kwam er steeds wat meer zon.

Eerst even in het visitorcenter en de winkel geweest en uiteraard wat dingetjes gekocht. MV is heel mooi en je blijft foto's maken, vooral nu het licht steeds anders was door de regen en onweersbuien om ons heen.
We hebben de 17 mijl lange route door MV gereden. Deze gaat via onverharde wegen langs de belangrijkste plaatsen van MV. Dus stapvoets rijden, anders rammelen de vullingen uit je gebit.

We hebben nu nog maar 8 uur tijdverschil met NL. We zitten nog in Arizona, maar we zitten nu in Navajo Nation (een van de grootste indianen reservaten in de US) en de indianen doen niet aan zomertijd. Dus de komende periode hebben we dit tijdverschil. Ook de staat Utah, waar we hierna naar toe gaan, doet niet aan zomertijd.

We overnachten in het Wetherill Inn hotel in Kayenta.

P.s. Er zijn een aantal foto's toegevoegd bij Ampzing op reis.

Grand Canyon

9 sept, Grand Canyon , gereden afstand, 0 km
Temperatuur 24 graden

Na het ontbijt zijn we met de free shuttlebus naar Yaki Point gereden, het uitzicht was een stuk beter dan gisteren en we hebben uiteraard weer foto's gemaakt en gefilmd.

Daarna zijn we terug gelopen naar South Kaibab Trailhead en zijn daar de Grand Canyon ingegaan dit was een trail van 1,5 km naar beneden tot Ooh Aah Point, met weer een adembenemend uitzicht. Op de weg naar de Kaibab Trail werd Isabel aangevallen door een agressieve wesp en gestoken boven op haar hand. Verder geen dodelijke ongelukken gebeurd.

Inmiddels was ook de zon gaan schijnen en de route naar beneden was geweldig, onderweg ook nog een aantal muilezels tegen gekomen (met mensen erop). Bij het uitzichtpunt aangekomen bleek ook dit weer de moeite waard te zijn, maar toen moesten wij ook weer naar boven, hier deden we langer over want er zaten best wel steile stukken in dus dit ging met een slakkengang.

Aan de overkant van de Canyon zag het er erg dreigend uit en je kon ook zien dat het daar al aan het onweren was en die narigheid leek onze richting uit te komen.

Toen we eenmaal boven waren zijn we 1,5 km door gelopen langs de Canyon richting Pipe Creek Vista. Daar hebben we uitgerust en een broodje gegeten. Vandaar uit hebben we weer de shuttlebus genomen naar het GC Visitor Center en hebben daar even de boel bekeken en vervolgens hebben we 1,5 km gewandeld naar Yavapai Point. Ook daar was het uitzicht geweldig. We wilden eerst de shuttlebus te nemen terug naar het hotel, maar we besloten om toch nog 2 km door te lopen naar Hopi House, een nagebouwd Indianen huis. Daar hebben we onszelf verwend met een heerlijk ijsje.

Rond 5 pm begon het te regenen en was het tijd om terug te gaan naar het hotel wat we vandaar uit met de shuttlebus hebben gedaan, want al met al hebben we zo'n 12 km gelopen.

Vandaag hebben we het onwijs getroffen met het weer en een fantastische dag gehad.

Morgen naar Monument Valley.

Van Sedona naar Grand Canyon

8 sept, Van Sedona naar Grand Canyon , gereden afstand 241 km
Temperatuur van 30 - 25 graden

Vandaag plaatsen we meerdere verslagen, want de internetverbinding was van geweldige kwaliteit in de Maswik Lodge Grand Canyon. We zijn inmiddels in Kayenta, vlak bij Monument Valley.

Dus nu het verslag van 8 september.

Vanochtend toen wij weg wilden rijden uit Sedona hebben we nog even een autoshow bekeken van allemaal aangepaste Chevrolets SSR. Dit is een model wat maar 4 jaar in produktie is geweest, dus die Amerikanen maken daar meteen weer een club van en eens in de 2 jaar komen zij in Sedona. Er zaten hele mooie bij.

Op de route ligt Flagstaff en daar zijn we gestopt voor een koffie en een broodje. Ook de auto had dorst, dus die meteen maar te drinken gegeven. Er ging 17 Gallon (64 liter) in. Een paar dagen terug ook vol gegooid, toen meer dan 20 gallon (ruim 78 liter). Hij lust best veel. Daarna verder gereden en langs de Little Colorado River hebben we ons broodje gegeten (lekker belangrijk, maar voor ons wel want wij hadden honger).

Na ongeveer een half uur reden we Grand Canyon NP binnen en zijn we op verschillende uitkijkpunten gestopt, maar het zicht was helaas niet erg goed vanwege een flinke bosbrand. Gelukkig was het park niet afgesloten.

De uitzichtpunten waren o.a. Desert View, Navajo Point, Moran Point en als laatste de Grandview Point, het was dus jammer dat het zicht op alle stops even slecht was door de rook.

Rond 5 uur ingecheckt . Koffers op de kamer gegooid en toen was het tijd voor vocht.

Ons hotel in Grand Canyon is Maswik Lodge.

Een dag in Sedona

7 sept. Sedona, 68 km....
Temperatuur 32 - 34 graden

Vandaag na een doe het zelf ontbijt in het hotel, zijn we in Oak Creek naar Courthouse Butte gereden daar hebben we een trail om Courthouse Butte en Bell Rock gewandeld.
We startten ongeveer om 9 uur omdat het toen al 30 graden was en waren terug op het beginpunt om een uurtje of 11.

Voordat we verder gingen hebben ons even in de wind op laten drogen, want het was een warm klusje. Daarna zijn we naar Sedona gereden en hebben daar een heerlijke sandwich besteld bij een gezonde supermarkt, maar bij de grote M onze drank gekocht want een large beker kost daar maar 1 dollar.

Via de hoofdweg 89A zijn we bij afslag Upper Red Rock Loop RD afgeslagen richting Red Rock Crossing, dit is een van de meest gefotografeerde plekken van de wereld n.l. Cathedral Rock en daar hebben wij op een picknick plaats geluncht.

Om uiteindelijk die ene foto te kunnen maken moesten we nog een behoorlijke survival tocht maken, maar dan heb je ook wel wat!! WOW!

Na daar zo'n 25 foto's geschoten te hebben zijn we naar het volgende uitzichtpunt gegaan: Vista View, deze locatie wordt ook veel voor trouwerijen gebruikt. Erg mooie plek.

En toen reden we verder naar het uitzichtpunt bij het vliegveld, ook weer adembenemend.Als afsluiting gegeten bij Blue Moon Cafe, aan de overkant van de weg.

Dit was weer een geweldige dag met veel indrukken.
Morgen gaan we verder naar de Grand Canyon.

See you folks

Van Blythe naar Sedona

6 sept van Blythe naar Sedona, 360 km.
Temperatuur van 25 - 39 graden

Na een heerlijk uitgebreid ontbijt bij Sunset Grill gingen we op weg naar Sedona.
Onderweg de grens overgestoken naar Arizona en het werd steeds warmer.
In Prescott eerst bij Safeway (supermarkt) water gekocht en daarna bij Starbucks een koffie gedronken.

Via highway 69 in Prescott, wat een heel leuk plaatsje is naar hwy 169 en na 20 minuten reden we in de regen, wat gelukkig maar een klein buitje was. We reden Verde Valley binnen, via een hele mooie snelle afdaling van 6% over een lengte van 11,2 km op de i-17.

Daarna vervolgden we onze weg naar Montezuma Castle, dat is een ruine van een stelletje losgeslagen Indianen die het leuk vonden om van klei hoog in de bergen een hut te bouwen. Dit waren de Sinagua Indianen. Mooie fotostop.

Intussen was het half 5 geworden en gingen we op weg naar ons hotel in Sedona.

Eerst nog even langs het Visitor Center, folders opgehaald en weer mooie tips gekregen van de vrijwilligers die daar werken. Na het inchecken zijn we naar de overkant gegaan en hebben we een biertje gedronken en een heerlijke pizza gegeten bij Blue Moon Cafe.

Ons hotel in Sedona is La Quinta Inn.

Van LA naar Blythe

5 sept, van Los Angeles naar Blythe, gereden afstand 468 Km
Temperatuur 22 - 39 graden.

Na het ontbijt eerst effies de banden op de juiste spanning gebracht. En toen op weg naar Blythe via een omweg. Deze omweg liep via Joshua Tree NP. Bij het visitor center de plattegrond opgehaald en hele goede tips gekregen, daarna gingen we op weg. We reden richting Keys View waar je met helder weer helemaal naar Mexico kan kijken, helaas was het bewolkt en het regende zo af en toe. Toch was het uitzicht niet echt slecht want we zagen wel Palm Spring en keken naar de hoogste berg: San Jacinto Peak (3303m). Daarna reden we richting Cap Rock, heel gevaarlijk om daar te picknicken......als je goed naar dat rotsblok kijkt(zie foto). Toen was het lunch tijd.

Oh ja, voordat we het park ingingen hebben we onze lunch gehaald bij Subway.

Vervolgens gingen we door naar Skull Rock en Cholla Cactus Garden, via de zuid kant het park verlaten. Laatste plas stop bij Cottonwood Visitor Center om het laatste uurtje te rijden naar Blythe.

In Blythe is/was het 103F dus +/- 39 graden. Na ingechecked te hebben zijn we gaan eten bij Sunset Grill, waar we erg lekker gegeten hebben.

We overnachten in de Rodeway Inn.

Ps. We hebben een foto folder toegevoegd: Ampzing op reis.
Dit op vriendelijk verzoek van het Ampzing genootschap.

Een dagje Los Angeles

4 sept, Los Angeles, gereden afstand: 82 km.
Temperatuur 27 graden C.

Vandaag eerst rustig ontbeten in het hotel. Daarna via een omweg en Beverly Hills naar Hollywood gereden.

De auto die we hebben is wel mooi en rijd goed, maar heeft een nadeel. We hebben nu al gezien dat we niet in alle parkeergarages passen. Auto is nl net geen twee meter hoog, dus een stukje meer dan een gemiddelde middenklasser.

We hebben de sterren bekeken op de stoep van Hollywood Boulevard, de Hollywood letters gezien en een Starbucks gehaald.

Ook hebben we hier de auto gezien die we volgende keer maar gaan huren: een Hummer van een meter of 12.

Vanuit Hollywood weer terug naar Beverly Hills om even goedkoop te shoppen op Rodeo Drive. Helaas niet geslaagd omdat ze onze maten niet meer hadden. Wel nog even in de lokale Nike Town geweest en daar wat spullen gekocht.

Volgende stop was Santa Monica, bij de pier. Daar was het een stuk koeler en bewolkt. Een stuk langs het strand gelopen en toen was het al weer een uur of half 7. We hebben lekker gegeten bij Coco's in Culver City. Klinkt heel ver weg, maar is ook een voorstad van LA en lag op de route terug naar het hotel. Kostte slechts € 17,50 pp. Inclusief alles.

Ons hotel in LA is het Holiday Inn at LAX.

Geland in LA

Hallo allemaal,

even een kort bericht om te laten weten dat we goed zijn aangekomen.

Probleemloze vlucht gehad, zelfs geen turbulentie gevoeld.

Immigratie verliep redelijk snel, mede omdat we voorin het vliegtuig zaten en daardoor als een van de eersten uit konden stappen. Auto ophalen duurde eigenlijk nog langer. Maar, dan heb je ook wel wat. We rijden de komende 3 weken in een enorme Chevrolet Tahoe.

Een paar boodschappen gedaan,een hamburger met een biertje naar binnen gewerkten nu is het tijd om te gaan slapen. We zijn inmiddels ruim 24 uur op pad.

Groetjes van ons vieren en tot morgen.