A3Jan-IsaE10.reismee.nl

Van Sedona naar Grand Canyon

8 sept, Van Sedona naar Grand Canyon , gereden afstand 241 km
Temperatuur van 30 - 25 graden

Vandaag plaatsen we meerdere verslagen, want de internetverbinding was van geweldige kwaliteit in de Maswik Lodge Grand Canyon. We zijn inmiddels in Kayenta, vlak bij Monument Valley.

Dus nu het verslag van 8 september.

Vanochtend toen wij weg wilden rijden uit Sedona hebben we nog even een autoshow bekeken van allemaal aangepaste Chevrolets SSR. Dit is een model wat maar 4 jaar in produktie is geweest, dus die Amerikanen maken daar meteen weer een club van en eens in de 2 jaar komen zij in Sedona. Er zaten hele mooie bij.

Op de route ligt Flagstaff en daar zijn we gestopt voor een koffie en een broodje. Ook de auto had dorst, dus die meteen maar te drinken gegeven. Er ging 17 Gallon (64 liter) in. Een paar dagen terug ook vol gegooid, toen meer dan 20 gallon (ruim 78 liter). Hij lust best veel. Daarna verder gereden en langs de Little Colorado River hebben we ons broodje gegeten (lekker belangrijk, maar voor ons wel want wij hadden honger).

Na ongeveer een half uur reden we Grand Canyon NP binnen en zijn we op verschillende uitkijkpunten gestopt, maar het zicht was helaas niet erg goed vanwege een flinke bosbrand. Gelukkig was het park niet afgesloten.

De uitzichtpunten waren o.a. Desert View, Navajo Point, Moran Point en als laatste de Grandview Point, het was dus jammer dat het zicht op alle stops even slecht was door de rook.

Rond 5 uur ingecheckt . Koffers op de kamer gegooid en toen was het tijd voor vocht.

Ons hotel in Grand Canyon is Maswik Lodge.