A3Jan-IsaE10.reismee.nl

Grand Canyon

9 sept, Grand Canyon , gereden afstand, 0 km
Temperatuur 24 graden

Na het ontbijt zijn we met de free shuttlebus naar Yaki Point gereden, het uitzicht was een stuk beter dan gisteren en we hebben uiteraard weer foto's gemaakt en gefilmd.

Daarna zijn we terug gelopen naar South Kaibab Trailhead en zijn daar de Grand Canyon ingegaan dit was een trail van 1,5 km naar beneden tot Ooh Aah Point, met weer een adembenemend uitzicht. Op de weg naar de Kaibab Trail werd Isabel aangevallen door een agressieve wesp en gestoken boven op haar hand. Verder geen dodelijke ongelukken gebeurd.

Inmiddels was ook de zon gaan schijnen en de route naar beneden was geweldig, onderweg ook nog een aantal muilezels tegen gekomen (met mensen erop). Bij het uitzichtpunt aangekomen bleek ook dit weer de moeite waard te zijn, maar toen moesten wij ook weer naar boven, hier deden we langer over want er zaten best wel steile stukken in dus dit ging met een slakkengang.

Aan de overkant van de Canyon zag het er erg dreigend uit en je kon ook zien dat het daar al aan het onweren was en die narigheid leek onze richting uit te komen.

Toen we eenmaal boven waren zijn we 1,5 km door gelopen langs de Canyon richting Pipe Creek Vista. Daar hebben we uitgerust en een broodje gegeten. Vandaar uit hebben we weer de shuttlebus genomen naar het GC Visitor Center en hebben daar even de boel bekeken en vervolgens hebben we 1,5 km gewandeld naar Yavapai Point. Ook daar was het uitzicht geweldig. We wilden eerst de shuttlebus te nemen terug naar het hotel, maar we besloten om toch nog 2 km door te lopen naar Hopi House, een nagebouwd Indianen huis. Daar hebben we onszelf verwend met een heerlijk ijsje.

Rond 5 pm begon het te regenen en was het tijd om terug te gaan naar het hotel wat we vandaar uit met de shuttlebus hebben gedaan, want al met al hebben we zo'n 12 km gelopen.

Vandaag hebben we het onwijs getroffen met het weer en een fantastische dag gehad.

Morgen naar Monument Valley.