A3Jan-IsaE10.reismee.nl

Van Grand Canyon naar Monument Valley

10 sept, van Grand Canyon naar Kayenta via Monument Valley , gereden afstand, 364 km
Temperatuur van 15 tot 24 graden.

Vanochtend eerst nog even bij een paar uitzichtpunten van de Grand Canyon gestopt voor nog wat foto's. Het zicht was vandaag fantastisch. We zagen geen rook meer van bosbranden, dus het lijkt of ze die hebben kunnen blussen. Je kon meer dan 200 km ver weg kijken...uniek!

Het park verlaten via de oostkant en daarna rijd je via vaak saaie wegen naar Monument Valley. Onderweg toch weer wat regen gehad, maar bij Monument Valley was het droog en kwam er steeds wat meer zon.

Eerst even in het visitorcenter en de winkel geweest en uiteraard wat dingetjes gekocht. MV is heel mooi en je blijft foto's maken, vooral nu het licht steeds anders was door de regen en onweersbuien om ons heen.
We hebben de 17 mijl lange route door MV gereden. Deze gaat via onverharde wegen langs de belangrijkste plaatsen van MV. Dus stapvoets rijden, anders rammelen de vullingen uit je gebit.

We hebben nu nog maar 8 uur tijdverschil met NL. We zitten nog in Arizona, maar we zitten nu in Navajo Nation (een van de grootste indianen reservaten in de US) en de indianen doen niet aan zomertijd. Dus de komende periode hebben we dit tijdverschil. Ook de staat Utah, waar we hierna naar toe gaan, doet niet aan zomertijd.

We overnachten in het Wetherill Inn hotel in Kayenta.

P.s. Er zijn een aantal foto's toegevoegd bij Ampzing op reis.