A3Jan-IsaE10.reismee.nl

Van Monument Valley naar Chinle

11 sept, van Monument Valley naar Chinle , gereden afstand, 315 km
Temperatuur van 15 tot 27 graden.

Via een omweg zijn we naar Chinle gereden. We hebben een tussenstop gemaakt op de US 163 om daar nog mooie foto's te maken van MV. Op dit punt is het ‘t mooist om op het midden van de weg te gaan staan met gevaar voor eigen leven. We moesten veel geduld hebben want of de zon was net achter een wolk of er kwamen weer toeristen voor ons beeld staan of we werden bijna omver gereden. Op dat stuk rijden ze toch zo'n 100 km per uur.

Maar uiteindelijk is het gelukt. We hebben mooie plaatjes geschoten en gingen op weg naar Chinle. Dit is een hele lange rechte weg , vrij saai met af en toe een steile daling van 6% en 8% en onze auto gaf aan dat we nog maar 60 miles konden rijden. Gelukkig was op dat moment Chinle nog maar 30 miles weg.

In Chinle hebben we dus 24 gallon (92 liter) getankt voor slechts 64 Euro! Hierop hebben we toch 800 kilometer gereden. Valt dus best mee voor zo'n grote zware auto. Heeft een 5.3 liter V8 motor en weegt toch ruim 2500 kilo.

Voor we onze tour langs de Canyon de Chelly gingen rijden hebben we eerst nog even een large beker Fanta gekocht, want het werd warmer en warmer en dan worden we dorstig.

Onze eerste stop was bij Tunnel Overlook en daarna bij alle uitzichtpunten en onze laatste was Spider Rock Overlook, op dit punt staan we op een hoogte van ongeveer 2100 meter. Ook dit was weer meer dan de moeite waard want de uitzichten waren fantastisch.

Op de terugweg nog even langs het Visitor Center en natuurlijk weer een pin gekocht en daarna zijn we naar ons hotel gereden, waar wij ook ons diner hebben genoten.

We overnachten in het Holiday Inn hotel in Chinle