A3Jan-IsaE10.reismee.nl

Moab, Arches NP

13 sept, Moab, gereden afstand 95 km
Temperatuur van 17 tot 28 graden.

Vanmorgen om 6.00 uur opgestaan, om 7.00 uur ontbeten en daarna op weg gegaan naar Arches NP.

Eerst hebben we een stop gemaakt bij het Visitor Center wat bij binnenkomst al een goed zicht geeft hoe Arches NP er uit ziet. Vervolgens onze eerste stop gemaakt bij Park Avenue Viewpoint, en daarna doorgereden naar Balanced Rock, de weg daarnaar toe is ook heel indrukwekkend.

Erg mooie uitzichten en ook vandaag hadden we helder zicht en werd het gedurende de dag warmer en warmer, tot zo'n 28 graden. Alleen de zon voelt heter aan omdat je veel zuidelijker zit dan Nederland en dit gebied ligt op zo'n 1500 meter.

Onze volgende stop was Devils Garden Trailhead en daar zijn we gaan wandelen tot de
Double O Arch, althans de mannen. Wij vrouwen zijn halverwege omgekeerd, het was ons gewoon te warm. Landscape Arch is tegenwoordig afgeschermd met een hek, omdat in 1991 een groot stuk is afgebroken. Men schat dat er 180 ton rots naar beneden is gekomen. Voor 1991 kon je gewoon over deze arch, die ruim 100 meter lang is, lopen. Gelukkig kun je er nog steeds mooie foto's van maken.

Toen de mannen terugkwamen van de Devils Garden Trail hebben we eerst even in de schaduw geluncht en zijn vervolgens doorgereden naar Delicate Arch, en zijn we naar het Upper Viewpoint gelopen.

Op de terugweg om het park uit te komen zijn we nog gestopt op een paar plekken waar wij
‘s morgens doorgereden zijn i.v.m. met de stand van de zon. Dit park is zo giga groot dat het onmogelijk is om alles te kunnen zien.

Het was wederom een fantastische dag.

'S avonds hebben we heerlijk gegeten bij de Moab Brewery, de honey almond chicken met een porcupine biertje is een echte aanrader en dat voor maar $ 17.50

Wij verblijven nu nog twee nachten in de Moab Valley Inn.