A3Jan-IsaE10.reismee.nl

Moab, Canyonlands NP

14 sept, Moab , gereden afstand 175 km
Temperatuur van 12 tot 15 graden.

Vanmorgen met bewolking vertrokken richting Canyonlands NP. Dat is ongeveer 50 km rijden vanaf Moab, maar eerst zijn we linksaf geslagen naar Dead Horse Point State Park en voor dit park moet je apart betalen. Hier geldt onze NP-pas niet, omdat dit een staats park is. Vanaf dit punt zie je hoe de Colorado river loopt. Erg mooi uitzichtpunt.

De bewolking werd steeds dreigender maar het was nog steeds droog. Van daaruit zijn we teruggereden naar de hoofdweg om naar Canyonlands te gaan. Het begon toen al licht te regenen en toen we bij het visitor center waren barstten de buien en het onweer los. Na 20 minuten wachten zijn we richting Mesa Arch gereden maar toen regende het zo hard dat we eerst zijn doorgereden naar het laatste punt van het park t.w. Grandview Point.

Ondanks de regen en de laaghangende bewolking was het zicht redelijk goed. Zelfs met dit slechte weer was het uitzicht toch erg mooi. Daarna toch nog teruggereden naar Mesa Arch. Het regende nog, maar we zijn er toch naartoe gelopen. Ook dit was ondanks de nattigheid een indrukwekkende plek. Daarna terug naar Moab gegaan en het bleef de rest van de dag regenen. Pas rond zes uur werd het droog.

Morgen een lange, maar wel mooie rit naar Bryce Canyon via scenic route 24 en 12.

Wij verblijven nu nog een nacht in de Moab Valley Inn.

Gertjan en Henny

Heerlijk hoor, die fraaie reisverhalen en spectaculaire foto's! We maken zo de mooiste rondreizen vanuit onze luie stoel. Hoeven niet te klimmen voor de vergezichten, gaan er niet van zweten en regenen niet nat. Wat wil je nog meer? O ja, nog meer foto's ;-)
Jullie zijn net op de helft, nog veel plezier voor de 2e helft en we kijken weer uit naar de volgende verhalen en foto's.