A3Jan-IsaE10.reismee.nl

Van Moab naar Bryce Canyon

15 sept, van Moab naar Bryce, gereden afstand 440 km
Temperatuur van 10 tot 20 graden.

Vandaag was een reisdag naar Bryce. Vertrokken om 8.15 uur.

We zijn gereden via een scenic route 24 en 12 en dat duurt dan ongeveer met alle stops inbegrepen zo'n 8 uur.

Deze route loopt via het Capitol Reef NP en heeft ook weer hele mooie uitzichten. Daar hebben we ook het visitor center bezocht. In deze regio is de lucht het helderst van heel Amerika. Op een norrmale dag kun je tot zo'n 250 km ver zien. Vandaag zal dat niet veel gescheeld hebben, want bergen voorbij Moab zagen we nog liggen.

Onderweg was het weer wisselvallig. Het ene moment was het zonnig en het andere moment regende het en was het ook maar net aan 10 graden. Bij de splitsing van highway 24 naar 12, dat is bij het plaatsje Torrey, hebben we een broodje bij Subway gekocht en heerlijk in het zonnetje opgegeten.

Vanaf hier was de route ook erg mooi en klommen we uiteindelijk naar zo'n 2960 meter en hier was de temperatuur ongeveer 4 graden.

Tijdens de afdaling hebben we moeten stoppen voor overstekende koeien. Niet te geloven wat doen die beesten op deze hoogte.

Vervolgens konden we onze route verder rijden en kwamen ongeveer om half 5 aan in het hotel.

Wij verblijven drie nachten in Ruby's Inn.

Noëlla

Hoi Bel en Etienne,
De foto's zien er weer geweldig uit. Ik heb even gekeken waar mijn moeder en broertje zich nu bevinden en dat is Beatty dan gaan ze naar Las Vegas en dan naar waar jullie nu zijn in Bryce Canyon 17/18 september. Zij doen bijna dezelfde reis maar dan andersom. Wat een toeval. Groetjes, Noëlla