A3Jan-IsaE10.reismee.nl

Bryce Canyon, dag 1

16 sept, Bryce Canyon NP, gereden afstand 24 km
Temperatuur van 10 tot 15 graden.

We zijn vanochtend eerst naar het Visitor Center gereden om daar de informatie map + plattegrond voor onze wandeltocht te halen. Natuurlijk hebben we daar ookonze Bryce speld gekocht.
Om Adrie en Jan alvast een voorproefje te geven hoe mooi Bryce Canyon is, zijn we eerst naar Sunset Point gereden. Dit is een geweldig uitzichtpunt, het loopt rond dus je krijgt een soort van amfitheater gevoel. Het was heel erg frisjes, maar goed we zitten ook op zo'n 2500 meter hoog.
De zon scheen dus ons hoor je niet klagen, we konden wandelen in ons T-shirt.

Na dit geweldige uitzicht zijn we naar Bryce Point gereden, waar onze wandeling
van +/- 10 km startte. Dit was de Peek-a-boo Loop trail. Het eerste gedeelte daal je een behoorlijk stuk naar beneden waardoor je een nog beter beeld krijgt hoe deze rotsen zijn ontstaan. We bleven foto's schieten en filmpjes maken, waar je ook kijkt het blijft mooi.
Er zitten kleine afdalingen en klimmetjes in deze trail.

Rond een uurtje of 2 begon de lucht om ons heen heel erg zwart te worden en begon het weer te onweren. In het dal achter deze Canyon stortte het ook van de regen. Leuke flitsen gezien en de donder klonk in surround. Heel gaaf! Gelukkig bleven wij weer droog en na zo'n 4uur waren we weer terug bij de auto.

Wat denk je..........we hebben met z'n vieren alleen vandaag meer dan 470 foto's gemaakt, nou maak daar maar een leuke selectie van voor op je weblog. Het is ons gelukt hoor, we hopen dat deze kleine reportage een goed beeld geeft hoe Bryce Canyon eruit ziet.

Wij verblijven nog twee nachten in Ruby's Inn.