A3Jan-IsaE10.reismee.nl

Van Bryce Canyon naar Las Vegas

18 sept, van Bryce Canyon naar Las Vegas, gereden afstand 405 km
Temperatuur van 4 tot 38 graden.(Brrrrrrrrrrrrr.............klotsende oksels!)

Op tijd opgestaan, want we hebben een lange maar mooie rit voor de boeg, maar toen we naar de ontbijtzaal liepen stond er een rij van bijna 2 kilometer te wachten, dus hebben we besloten om een fastfood ontbijt te nemen.
Het had die nacht gevroren want de daken waren wit en het was ernstig koud.
De temperatuur gaf net 4 graden aan. Oh ja, we zitten nog steeds in de staat Utah.

Vanuit Bryce richting de Red Rock Canyon gereden, hier rij je doorheen om naar snelweg 89 te komen. Daarna krijg je een stukje saaie snelweg, maar hoe dichter we bij Zion kwamen hoe ruiger de omgeving wordt.
Voordat we Zion in reden eerst nog even de tank vol gegooid. Helaas was dit benzinestation ook uitgekozen door 3 bussen vol met Fransen om met z'n allen tegelijk te gaan plassen. Leek wel een kippenhok daarbinnen. Je kreeg de deur bijna niet open.

Voor Zion heb je ook weer je National Pas nodig, anders kost je dit $ 25,00 entree.

Onze eerste stop in Zion was bij CheckerBoard Mesa, dat is een hele grote rots met rimpels. De weg door Zion is lekker slingerig ,maar gelukkig kan je hier en daar stops maken voor foto's. Het is zondag dus het is een gekkenhuis in het park, na ongeveer 1 uur waren we het park uit.

Daarna weer een saai stukje snelweg, en toen reden we de staat Nevada in, waar we opeens weer een extra uur tijdsverschil hebben. Deze weg in Nevada is een hele leuke en mooie afdaling. De temperatuur liep ook snel op naar de 30 graden.

Rond 2 uur reden we Las Vegas binnen. Man, wat is het heet! We komen 's morgens uit Bryce met 4 graden en nu lopen we te zweten in LV, vind je het gek dat we alle vier verkouden zijn en dat is dus niet alleen van de airco.

Eerst een lekker koud 'large' biertje genomen en toen de koffers naar de kamer gebracht.
Voor ons avondeten eerst nog effies gegokt, wat denk je......................verloren.

Bij het MGM hotel een buffet genomen, dit smaakte erg goed, alles lekker vers en overvloedig keus.

Wij verblijven in het Excalibur Hotel Las Vegas.

P.s. we kregen een aantal vragen over orkanen en zo. Nou in het westen van de VS komt dat nooit voor.

Mitchell

Wel een leuk prijsje winnen he!

Wilma en Rene

Helaas zijn wij al weer thuis. We hebben inmiddels alles van jullie gelezen en fotos bekeken die zijn erg mooi. Jammer dat jullie niks gewonnen hebben.

robert jan

Begrijp dat LAS "breath taking"is maar 2 dagen geen bericht? Alles oke daar!