A3Jan-IsaE10.reismee.nl

Van Death Valley naar Yosemite NP

21 sept, van Death Valley naar Yosemite, gereden afstand 459 km
Temperatuur 30 graden onderweg 12 en uiteindelijk 36 graden.

We reden om 8.30uur weg uit Death Valley, maar eerst koffie en broodjes gehaald. Death Valley ligt beneden zeeniveau en is zeg maar erg doods. Omdat het zo laag ligt, moet je dus een heel eind omhoog om er uit te komen. De omliggende bergen gaan zelfs tot boven de 3000 meter. Zwaar voor de auto. Er wordt ook geadviseerd om de airco uit te zetten. Niet gedaan natuurlijk...veel te warm. Nadat we een uurtje onderweg waren zijn we gestopt om te ontbijten. Dat was bij Panamint Valley.

Daarna kom je niet echt veel tegen. Kale vlaktes omringd door bergen en dat is vaak saai. Onderweg nog lunch gekocht bij een van oorsprong Nederlandse bakkerij: Eric Schat in de wereldstad Bishop. Niemand spreekt daar Nederlands by the way.
Als je dan dichter bij Yosemite komt, wordt het landschap steeds mooier en groener. Via de Tioga pas zijn we het park binnen gereden. Deze pas ligt op ruim 3000 meter hoogte en was dus letterlijk het hoog(s)tepunt van de reis.

Daarna gaat het slingerend door bossen en langs meren naar de andere kant van het park waar ons hotel ligt. Dit stuk door het park duurt ongeveer 2,5 uur.

Wij verblijven drie nachten in het Cedar Lodge hotel.