A3Jan-IsaE10.reismee.nl

Yosemite NP, dag 1

22 sept Yosemite NP dag 1, gereden afstand 64 km
Temperatuur 36 graden. (in het park was het iets koeler)

Om 10uur reden we naar het park, vanaf ons hotel kost het 30 minuten om midden in het centrum te komen, genaamd Yosemite Village. De bekendste waterval, Yosemite Falls, heeft dit keer nog wat water, er valt wel een lullig straaltje, maar het staat niet droog.

Vanaf een mega parkeerplaats zijn we naar het visitor center gelopen om daar alvast ideeën op te doen voor een wandeling. We besloten om naar Mirror Lake te gaan met de shuttle bus. Bij halte 17 moet je er dan ook uit. Vanaf dit punt is het nog 2 km lopen.

Helaas was er weinig water in de Lake, maar we hebben wel hele mooie foto's. Normaal staat dit meer in de zomer droog, maar door de lange winter is ermeer water dan andere jaren.
We zijn terug gelopen naar de Village en daar lekker relaxed wat gegeten en gedronken. Etienne werd aangevallen door een eekhoorn....gelukkig geen agressieve.

Oh, ja we hebben wel 1 jong hertje gezien.....heel dicht bij de Village, waar het een drukte is van mensen en auto's. Morgen gaan we naar de hele grote bomen. Weet ik veel hoe die heten, laat staan dat ik weet hoe je dat schrijft. Sequoia dus (red.)

Wij verblijven nog twee nachten in het Cedar Lodge hotel.