A3Jan-IsaE10.reismee.nl

Yosemite NP, dag 2

23 sept Yosemite NP dag 2, gereden afstand 173 km
Temperatuur 36 graden. (in het park was het gelukkig iets koeler zo rond de 24 graden)

Verslag een dag later kunnen plaatsen. Cedar Lodge is het enige hotel waar je voor internet moet betalen. Niet veel, maar toch. Anyway, ze hadden geen kaartjes met toegangscodes meer, dus we konden gisteren niet op internet. We zitten inmiddels in San Francisco.

Vanmorgen vroeg ontbeten en daarna meteen naar het park gereden. Het wordt vandaag een mooie maar lange dag.
Het is ruim 1 uur rijden ombij die grote bomen te komen. De parkeerplaats was om 10 uur al helemaal vol, dus moesten we de shuttle bus nemen. Vanaf de parkeerplaats was het nog 12 km met de bus.

Daar aangekomen was het nog een stuk klimmen om deze mooie en zeer grote bomen te bezichtigen. We hebben o.a. de Grizzly Giant gezien, dat is de dikste boom en deze is zeker 2000 jaar oud. Ook de Bachelor, de Three Graces en de Tunnel Tree was heel cool! Je kan er namelijk doorheen lopen.
Intussen hadden we reeds 5 km gelopen (zeg maar geklommen) in het zonnetje en daarna moesten we natuurlijk ook weer naar beneden lopen. Na zo'n 4 uur gewandeld te hebben was het tijd om de shuttlebus terug te nemen.
Met de auto zijn we verder gereden naar Glacier Point. Hier kom je via een zijweg die enkele reis al 26 km is. Maar dan heb je een geweldig uitzicht op de Half Dome. Onderweg moesten we plots stoppen voor een coyote.....wat een leuk beest is dat zeg! Toen we bij de Half Dome aankwamen begon het een beetje te regenen, maar het zette gelukkigniet door. Helaas was de zon wel vertrokken, dus onze foto's zien er misschien niet zo vrolijk uit.

Yosemite NP is zo onwijs groot dat je ongemerkt veel kilometers rijdt voordat je ergens bent. Na de 30 minuten foto sessie bij Half Dome zijn we naar ons hotel gereden, want het werd tijd voor een lekker koud biertje. Onderweg nog wel even bij Tunnel View gestopt. Ook weer een mooi uitzichtpunt.
Vandaag ook het nodige wildlife gezien. Zie de foto's voor een hert, coyote, eekhoorn, chipmunk en allerlei vogels. We zaten rond 18:00 uur aan de bar om de dag nog eens door te nemen. Wat een heerlijke dag was het vandaag!

Wij hebben genoten, wij hopen dat jullie dit ook doen met onze foto sessie. Tot morgen.

Wij verblijven nog één nacht in het Cedar Lodge hotel.