A3Jan-IsaE10.reismee.nl

San Francisco

25 sept San Francisco, gereden afstand 56 km
Temperatuur 15 graden in SFO, later in de middag 24 graden

Helaas begon de dag met motregen dus we besloten met de auto op pad te gaan. Door het vele dalen en klimmen hebben we voor de zekerheid toch nog effies 3.5 gallon in de tank gegooid. Dat is ruim 13 liter, want we moeten ook nog naar het vliegveld rijden.

We zijn als eerste naar de Golden Gate brug gereden, voor deze brug moet je op de terug weg $ 6,00 betalen. Heen was gratis, zeg maar.
Op dit moment was er weinig zon en het was behoorlijk bewolkt en nevelig, maar toch hebben we leuke foto's kunnen nemen.

Vervolgens zijn we naar Pier 39 gereden en hebben de auto in een parkeergarage gezet.

De zeeleeuwen zaten helaas op de achterste ponton en het waren er niet zo veel. Maar toch leuk om ze van zo dichtbij te zien, ze stinken wel!
Daarna over de boulevard gelopen, het lijkt Volendam wel, maar hier in SF is het leuker en gezelliger. Het zonnetje liet zich ook af en toe zien en hierdoor werd het steeds drukker en drukker.

Na zo'n 4uur rond gestruind te hebben zijn we met de auto richting Twin Peaks gereden, het hoogste punt in de stad. Daar heb je een heel mooi uitzicht over San Francisco. Vanuit de Grote Oceaan zag je zo de mist weer binnen komen, wat gaaf is dit, maar hierdoor werd het ook meteen een stuk kouder.
Vanuit Twin Peaks zijn we naar Alamo Square gereden, dat is een klein parkje. De oude huizen die hier staan, zijn gebruikt voor de tv serie 'full house'' en ook vanuit hier heb je een mooi uitzicht over SF.

Vandaag hebben we het toch heel goed getroffen met het weer want volgens de voorspellingen zou het de hele dag regenen. We hebben heerlijk ons laatste avondmaal genuttigd in ons hotel en gaan nu de koffers pakken en ons voorbereiden op een 11 uur durende vlucht. Tot in Nederland, waar we het laatste berichtje en foto's en video's op de weblog zetten.

Wij verblijven nog een nacht in het Best Western Tomo hotel in Japan Town San Francisco.