A3Jan-IsaE10.reismee.nl

Van Blythe naar Sedona

6 sept van Blythe naar Sedona, 360 km.
Temperatuur van 25 - 39 graden

Na een heerlijk uitgebreid ontbijt bij Sunset Grill gingen we op weg naar Sedona.
Onderweg de grens overgestoken naar Arizona en het werd steeds warmer.
In Prescott eerst bij Safeway (supermarkt) water gekocht en daarna bij Starbucks een koffie gedronken.

Via highway 69 in Prescott, wat een heel leuk plaatsje is naar hwy 169 en na 20 minuten reden we in de regen, wat gelukkig maar een klein buitje was. We reden Verde Valley binnen, via een hele mooie snelle afdaling van 6% over een lengte van 11,2 km op de i-17.

Daarna vervolgden we onze weg naar Montezuma Castle, dat is een ruine van een stelletje losgeslagen Indianen die het leuk vonden om van klei hoog in de bergen een hut te bouwen. Dit waren de Sinagua Indianen. Mooie fotostop.

Intussen was het half 5 geworden en gingen we op weg naar ons hotel in Sedona.

Eerst nog even langs het Visitor Center, folders opgehaald en weer mooie tips gekregen van de vrijwilligers die daar werken. Na het inchecken zijn we naar de overkant gegaan en hebben we een biertje gedronken en een heerlijke pizza gegeten bij Blue Moon Cafe.

Ons hotel in Sedona is La Quinta Inn.