A3Jan-IsaE10.reismee.nl

Van Yosemite naar San Francisco

24 sept van Yosemite NP naar San Francisco, gereden afstand 319 km
Temperatuur 15 graden in SFO

Na weer een heftig ontbijt buffet, zijn we met zo'n 28 graden vertrokken uit Yosemite. Dit weekend is National Park Day. Alle nationale parken kun je gratis in. We moesten nog een stukje door Yosemite rijden en stonden dan ook meteen in de file om het park weer in te gaan.
Via een mooie route naar de noordwestelijke uitgang gereden.

Daarna kom je nog door wat dorpjes en een gebied met allemaal citrusplantages. Helaas wordt het daar weer na een wat saai gebeuren todat je bij San Francisco komt. Alleen maar verdroogde velden, afgewisseld met steden. En vreselijk slecht asfalt op de snelweg.

We zijn via de Bay Bridge, dit is een tol brug $ 5, de stad binnengereden. Het is hier een stuk koeler en helemaal bewolkt en mistig. Goed om weer te wennen aan het Nederlandse weer. Ondanks dat we zagen dat het in NL nu mooier is.

Morgen gaan we SF bekijken, tenminste een stukje dan.

Wij verblijven twee nachten in het Best Western Tomo hotel in Japan Town San Francisco.